יום א', ב’ בחשון תשע”ח
דף הבית דבר המנהלת פינת היועצת מקצועות הלימוד אתרי כיתות מוזיאון מורשת הנהגת ההורים חדר מורים יצירת קשר

מהו "האוצר שלי"? "האוצר שלי" הוא שם לתכנית ייחודית להעשרת אוצר המילים של תלמידי בי"ס שז"ר. במהלך השנה צוות המורים מתמקצע בתחום ייחודי זה. התכנית יוצאת מנקודת הנחה מבוססת מחקרית שהעשרת אוצר מילים בשילוב כתיבה משפרות את ההישגים הלימודיים בכל מקצועות ומעשירות את המטען התרבותי של התלמידים, ולכן התכנית נכללת בכל המקצועות ולא רק בעברית – אמנות, חינוך גופני, מדעים וכו' . מה קורה בשיעור? לכל תלמיד בבי"ס שז"ר חולק אלפון "האוצר שלי". במהלך השנה התלמיד כותב את המילים החדשות שלמד באלפון שקיבל. המורה מקנה לתלמידי הכתה מילה חדשה מתוך ההקשר הלימודי. ההקניה מתבצעת תוך כדי שילוב המילה בתוך המשפט, תוך התייחסות להבנת המילה מתוך ההקשר. המילה מוברקת בכרטיסיה. המילים החדשות מוצגות בפינה אוריינית בכתה הנקראת "האוצר שלי". באמצעות המילים החדשות נעשים הקשרים לתחומי דעת נוספים (למידה ספיראלית). מהי הסביבה האוריינית בכיתה? כאמור, בכל כיתה קיימת פינה להצגת " האוצר שלי" . בכיתות א' ב' – המילה מוצבת מתחת לאות הפותחת. לדוגמא, המילה מפתן מתחת לאות מ'. המילה הרהור מתחת לאות ה'. בכיתות ג'-ו' – המילים מחולקות לצבעים שונים ונתלות תחת רכיבי הדיבר התואמים. שמות עצם – כחול; תארים – ירוק; פעלים – אדום; ניבים וביטויים – שחור. לדוגמא: שמות עצם: תבליט, רגש, אומה; תארים: ססגוני, מתיש, מרגש; פעלים: הפנים, התחמק, התלוצץ; ניבים וביטויים: יראה וכבוד, סוף מעשה במחשבה תחילה. כיצד מטמיעים את המילים? נערכות פעילויות אורייניות סביב המילים החדשות. (חידונים, משחקים, משימות כתיבה, הכתבות ועוד...)